Digitaldarling

Alla inlägg under maj 2012

Av Travbloggen - 25 maj 2012 21:48

var en serie som gick på tv runt 1994. Jag följde den slaviskt...spelade in på video och tittade igen. Kanske var det pga snygge Jared Leto. Kanske var det för att man kunde identifiera sig med huvudrollsinnehavaren Angela. Dels för att man befunnit sig i en del liknande situationer och dels för att jag på något sätt såg nån sorts utseendemässig likhet mellan mig och Claire Danes ;) varken ful eller snygg utan ett ganska alldagligt utseende. Med tanke på att Claire Danes är en väldigt vacker kvinna idag, stylad och sminkad, så finns det säkert hopp för mig oxå!

Kände lite som "Angela" att det var svårt att hitta någon plats där man passade in. Bland dom gamla kompisarna eller dom nya? Bland sportfånarna, nördarna, dom coola, dom farliga, rebellerna eller dom helt vanliga (om det nu fanns någon sådan grupp)? Jag hamnade mitt emellan på något sätt...utan att riktigt känna att jag hörde hemma någonstans. Det blev ett slags utanförskap? Ren otur eller ett medvetet val? Det vet jag inte. Jag vet bara att jag länge känt mig utanför resten av samhället. Som att jag tillhör en annan värld. Har svårt att förstå vad det är som är så bra med det normala livet som alla människor förväntas leva. Vem blir fullkomligt lycklig av villa, volvo, vovve, en massa ungar och vänner? Och det är en helt annan diskussion...i ett annat kapitel :)

Om ni som växt upp med mig sett mig på ett annat sätt så tack (om sättet är positivt) :)

   Ögongodis!

ESC

Av Travbloggen - 25 maj 2012 14:43

Undrad igår vad det var för fel på Loreens framträdande. Tappade hon texten (lite)? Hade dom ändrat koreografin? Var kläderna för tråkiga (tyckte klart bättre om alla fransar som svenska folket ratade)? Var hon så nervös så att allt bara blev stelt? Hm... Nä, efter att nördiga jag super-kollat svenska Melodifestivalen så kan jag bara säga att koreografin är i princip den samma. Hon missar lite text men det stora problemet är ju kameravinklarna! Hallå! Halva numret försvinner då dom inte filmar rätt. Många effektfulla rörelser kommer helt bort och magin uteblir. Kanske inte för dom som ser det live i arenan men helt klart för oss i tvsoffan Aaaah. Hoppas verkligen att det går att lösa på ett bättre sätt till imorgon.

Av Travbloggen - 24 maj 2012 19:23

 

Av Travbloggen - 24 maj 2012 18:59

Digital Darling har helt klart det coolaste namnet en travhäst kan ha. Hon är ett 4-årigt sto e. Super Photo Kosmos och har sprungit in drygt 154000kr. Stefan Melander sköter träningen :)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards